Start
WSPOMNIENIE Z WYCIECZKI PO KOTLINIE KŁODZKIEJ PDF Drukuj Email
Czwartek, 14 Październik 2010
wycieczka - Kotlina KłodzkaPanie z Koła Gospodyń Wiejskich w Bojanicach nie tylko spędzają czas na gotowaniu przepysznych potraw staropolskich, pieczeniu ciast i przekazywaniu młodszemu pokoleniu tajników rękodzieła, ale również dbają o to, aby zobaczyć ciekawe miejsca, aktywnie wypocząć i nabrać sił do działania.

W dniu 9 października br. panie z Koła Gospodyń Wiejskich w Bojanicach wybrały się na wycieczkę po Kotlinie Kłodzkiej.
Jak opowiedziała nam Pani Janina Marciniak – przewodnicząca Koła: „Z grupą 30-osobową dojechaliśmy do Międzygórza i z wielkim zapałem, z kijkami nordic walking, żółtym szlakiem – wchodziliśmy na Górę Igliczną (847 m n.p.m.).Po godzinie wspinaczki(najtrudniejszy był pierwszy kilometr szlaku)dotarliśmy na szczyt. Na górze zwiedziliśmy piękny mały kościółek z 1782 r., który jest Sanktuarium Matki Bożej Śnieżnej.
Mimo mgły unoszącej się między szczytami, podziwialiśmy piękno naszych gór jesienią. Po zejściu na dół do Międzygórza, podziwialiśmy najpiękniejszy wodospad w Sudetach. Woda spada tam kaskadą z wysokości 20 m do potoku Wilczki. Następnie przejazd do Kletna. Po półgodzinnym marszu znaleźliśmy się w największej i najpiękniejszej jaskini polskiej – Jaskini Niedźwiedziej.
Wrażenia po zwiedzeniu jaskini są nie do opowiedzenia. Bo jak można opowiedzieć o przepięknych formach naciekowych, jakimi słowami opisać draperie, kaskady, stalaktyty i stalagmity? Po prostu trzeba tam pojechać i obejrzeć na własne oczy
” - mówi Pani Maria.

wycieczka - Kotlina Kłodzkawycieczka - Kotlina Kłodzkawycieczka - Kotlina Kłodzka

Najnowsze artykuły z tej kategorii: